onsdag den 28. november 2012

Dagens tip

UPS, UPS, UPS - jeg glemte sørme at kredittere onkel Inge for fundet af denne geniale opfindelse. Det er selvfølgelig ikke i orden, så det er der hermed rådet bod på!

Det er eksamensperiode og der skal skrives opgaver og repeteres læses. Jeg ved om nogen hvor vanskeligt det kan være at holde sine fedtede pølsefingre fra Facebook, blogland, diverse (ligegyldige) nyheder og alt muligt andet ragelse på internettet.
Jeg er for et par år siden gået over til Mac. Det har hele to afgørende fordele for mit niveau af overspringshandlinger. For det første har jeg ikke syvkabale (tro det eller lad være, at sidde som en zombie foran det halvfjerdsenstyvende spil syvkabale, kan være at foretrække frem for en eksamensopgave). For det andet har jeg just hentet programmet SelfControl. Oh yes! Her kan man oprette en black list med de mest tidsrøvende hjemmesider og indstille den i lige præcis den tidsperiode man ønsker. Herefter gør programmet det umuligt for dig at få adgang til de udvalgte hjemmesider i den bestemte periode. Uhyggeligt effektivt skulle jeg hilse at sige!

Download det ganske gratis her

1 kommentar: