søndag den 9. september 2012

Tømmerbasser i Toronto

Så har vi taget de første dansetrin i Toronto. Og det gik smooth hvis jeg selv må sige det. Jeg er ikke sikker på at alle vil være enige, men det må de jo så selv ligge og rode med. Schulich har en forening som hedder Open Arms Committee (cute) som tager imod nye studerende. De havde arrangeret en aften for os udvekslingsstuderende, og det måtte vi da være med til. Først spiste vi middag på en restaurant som hedder Jack Astor's og som er en del af en kæde. Derefter skulle vi videre på en natklub som hedder Fiction (det lød som et sted lige for os). Men sådan her ser lækre, norske damer i hvert fald ud når de er på vej til fest...

...og sådan her ser vi ud, når vi har en fest!...


Som forventet var det en maaaaajet fancy natclub vi skulle på. Man kunne kun sidde ned hvis man købte hele flasker, og hvis man ville have noget at tørre hænder med på toilettet, måtte man give en skilling til en tissekone som også solgte engangsskrabere, deo, duftevand og så videre. Efter midnat kom der letpåklædte piger og dansede i vindueskarmene. Da vi havde skabt os tossede i nogle timer valgte vi at tage videre til en lille bar som ligger lige hvor vi bor. Den skandinaviske klike forlod Fiction og nåede frem til Wide Open som viste sig at være den herligste lille bar. Dejlig snusket og kander med øl for 12$ - vi har allerede udnævnt den til vores nye stambar. Kl. 2 blev vi smidt ud, og der lukker åbenbart alle udskænkningssteder i Toronto. Så hjem på hovedet i seng med os. Eller det vil sige, efter Stive Lis havde sagt godmorgen til Peter-mand som jo lige var stået op på den anden side af Atlanten.

Idag har vi så haft tunge hoveder her på Richmond Street. Krea-Kris har lige banket lidt pynt sammen til lejligheden. En lidt mere produktiv måde at håndtere alkoholforgiftning på end mine ørle-metoder må man sige... 


Og Ingvild og jeg har været på tur til Kensington Market... 


...som er et virkelig skønt område med madvarer, caféer, utallige skønne butikker og sjove mennesker. Vi spiste frokost på Wanda's Pie in the Sky, og det fortrød vi ikke et sekund...





...HAPS, jeg klemte denne smækre sandwich ned...


Næste gang vi besøger Wanda skal jeg vist også prøve en af hendes søde sager.

Imorgen starter jeg på hvad der de næste tre måneder skal hedde 'Helvedsmandag'. Jeg skal hjemmefra kl. 7 for at nå til undervisning fra 8.30-11.30 og skal så vente på skolen indtil mit næste fag fra 18.30-21.30. Skidegodt planlagt, Ida! Vi får se hvordan det går. 

Cheerios!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar