tirsdag den 4. september 2012

Distillery District

Den første mandag i september er Labour Day i Canada. Derfor har (næsten) alle idag holdt fri og lukket. Til gengæld har der over hele den lange weekend været Artfest i Distillery District, og det måtte vi opleve.






Det siger nok sig selv, men det er altså et tidligere destilleriområde. Nu er det et smart og trendy sted med masser af butikker, restauranter og gallerier i de gamle destillerier. Vi så en maaaaasse kunst...




Og jeg fik en fabelagtig is med jordbær/balsamico. Jeg arbejder hårdt på de +20 kg, ahem...


Da vi var kørt trætte tog vi hjem igen. Vi bor i Fashion District (hvilket man kommer til at føle sig ekstremt fashionabel af...!!) og derfor har vi sådan en fin skulptur på vores gadehjørne...


Vi har desuden gjort os endnu et interessant bekendtskab idag - Don nede fra lejlighed 319. Han er åbentbart Cindy's go-to-guy når det kommer til reparationer og deslige i lejligheden. Da vi flyttede ind igår fortalte Cindy, at hun havde aftalt med Don at han skulle komme og fixe et skab for os. Fjong!, tænkte vi. Hvad vi ikke lige tænkte var at Don sådan cirka er 80 år gammel og temmelig selskabstrængende. Et sludrechatol om I vil. Efter at have vendt verdenssituationen her til morgen fik vi så endelig båret skabet ned til ham så han kunne kigge på det. Før jeg slap fra hans lejlighed skulle jeg selvfølgelig lige høre hvor ALLE hans møbler stammede fra, og hvad han havde gjort ved dem. Lidt af en handy dude skal jeg lige love for...
Da vi havde spist aftensmad og slog mave gik pludselig vores hoveddør!! Mit hjerte sad oppe i halsen indtil der efter 10 sekunder lød et "It's just me...". Jamen kom da endelig indenfor uden at banke på, Don! Han var i et vældigt humør, og ville lige vise en mægtig smart kuglepen med indbygget træk-ud-kalender han idag havde fået til Labour Day paraden: "Now that's something to bring home, aie?" - og vi fik såmænd lov til at beholde den. Når alt det så er sagt, så havde den søde mand jo fixet vores skab og ikke været andet end venlig. Da han gik lød det: "I'll be your grandfather while you're here, aie?" - so that's Don for ya...

Imorgen skal vi bestille vores sovesofa til stuen. Så snart vi har den, har jeg tænkt at lave en lille video af lejligheden... Uhh, sikke en cliffhanger. Indtil da må I nøjes med de her rappe banditter som jeg købte idag, og som skal sidde klæbet fast om mine fødder hele efteråret...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar