lørdag den 22. oktober 2011

Noget om sludrechatoller...

Forleden talte jeg i telefon med min kammerat i en time. Aftenen inden, skulle jeg sludre fem minutter med Pips over Skype. Det blev til tre kvarter i stedet. Jeg kan åbenbart godt lide at tale i telefon. Meeeeeen jeg er også lært godt op. Min oldemor ejede i sin tid telefoncentralen i Nr. Nissum. Hun fik tre døtre som bosatte sig i tre forskellige byer, og her blev det at eje en telefoncentral altså ganske anvendeligt. Hun kunne nemlig ringe alle tre døtre op på samme tid, og så afholdte de ellers et datidens conference call. Min mor er vokset op med, at hendes mormor altid ringede midt i spisetiden. Så når min mormor satte sig til rette for at sludre med sin mor og to søstre, så vidste alle i familien, at de lige så godt kunne øse en ny portion mad op, og sætte den ind til min mormor. For det kunne godt tage sin tid at klare verdenssituationen over sådan et conference call...

Så mit telefonforbrug er vel lovlig undskyldt, eftersom det tydeligvis er en arv jeg stolt bærer videre fra mine forfædre!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar