torsdag den 30. august 2012

Et sted at bo

Så har vi sagt ja til en lejlighed og skal flytte ind på søndag! Det er utrolig glædeligt, men jeg er lidt nervøs for at noget skal gå galt hvis vi jubler for meget inden vi sidder i lejligheden med nøgler. Vi har lejet den af en sød, gammel dame - Cindy Petersen - som i 30 år var gift med en dansk mand. Hun var meget glad for smørgebreeaad og jeg tror også hun synes det var rart at leje ud til tre, søde, lyshårede, skandinaviske piger.

Da vi havde sagt ja til lejligheden inviterede hun os hjem til sig selv for at aftale nærmere. Det var stort set i den anden ende af byen, men vi valgte at spadsere. Som pitstop frekventerede vi vores elskede Tim Horton's som er en canadisk Baresso-variant. Vi var desværre i begyndelsen af et lidt shady kvarter, og klientellet på denne Tim Horton's var tvivlsomt. Således fik Kristine påkaldt sig op til flere skumle eder og forbandelser af en meget uhyggelig negerkvinde fordi hun ikke ville give hende sin donut. Vi hastede videre, igennem Torontos Nordlædervest, og endte fremme ved en lille oase. En næsten eventyrlig gade fyldt med små skæve huse og dejlige træer. Her bankede vi på nr. 18 og blev budt indenfor af den søde Cindy. Vi fik ordnet formaliteterne og verdenssituationen og gik derfra med armene over hovedet!

På vejen tilbage valgte vi at hoppe på en sporvogn og stod af ved Yonge/Queen. Det er absolut centrum og minder lidt om Times Square i New York. Vi tog i Toronto Eaton Center for at ordne nogle praktisk ting. Her var mange fristelser...


...men sådan er det faktisk næsten alle steder herovre. Vi har også opdaget Drugstore Market som har stort set ALT - rækker op og ned med cremer, shampoo og al slags grooming. Her var søsteren min gået total amok og havde nok aldrig forladt stedet igen...


Efterfølgende fandt vi en hyggelig restaurant på Queen St. for at fejre at vi ikke længere er boligløse. Det gjorde vi med lokal øl og Blueberry/Lime Cheesecake. HAPS!



På vej hjem forelskede jeg mig lidt i denne fine cykel...


...og overvejer nu om jeg skal anskaffe mig een mens jeg er her.

Idag hedder det 30 grader og afslapning på stranden. Den næste uge inden skolen begynder skal vi være turister og feriegæster, av det bliver lækkert!



1 kommentar: