lørdag den 8. december 2012

Aktivister og godtfolk

Av, så er der vist allerede gået lidt ferie i den. Jeg har nemlig juuuuleferie nu, og det er noget så lækkert!

Jeg har været en smule slået ud af en oplevelse fra torsdag. Eller, for overdramatiseringens skyld i hvert fald.

Her i Canada-kulden er jeg noget glad for min dejlige eskimojakke som har både dun, ræv og vaskebjørn til at lune sig på. Det er åbenbart ikke alle der er lige så tilfredse med sådanne kravebesætninger som mig! I torsdags da vi var på vej ud på skolen til allersidste time, spurgte en dame i fodgængerovergangen mig om det var ægte pels, mens hun pegede på min jakke.

Jeg reagerede smigret og det så vist nogenlunde sådan her ud...


...svarede 'YES' og godtede mig rigtigt over at hun vel ville kvittere med en rosende bemærkning. Der gik cirka 30 sekunder før jeg opdagede at hun ikke responderede med en kompliment, men i stedet et udtryk nogenlunde svarende til dette...


Hun var tilsyneladende både frastødt af og forarget over min omgang med døde dyr, og pludselig slog frygten mig. Frygten for at hun skulle begynde at overhælde mig med maling i sin egen lille fordømmende protest! Jeg skyndte mig at gå væk mens de norske jenter knækkede sammen af grin over den lille interaktion. De fortalte mig bagefter at hun havde et badge hvorpå der stod '100% Vegan' - sindsyge kvindemenneske. Vig bort!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar