tirsdag den 23. august 2011

Sjusser og chips...

...er et fantastisk koncept som jeg har lært at kende af en ganske særlig familie. Det går helt enkelt ud på at spise en snack og drikke noget læskende klokken 17 nul dut. I søndags, da jeg middagshyggede med nogle smukke kvindfolk, efterlignede jeg denne dyppelse. Jeg havde ikke rigtig tid til at lægge mine peberfrugter i ovnen i 45 minutter. I stedet stegte jeg dem godt og grundigt i olie på en pande. Herefter blendede jeg dem med hvidløg, salt og peber, paprika og harissa-krydderi fra grønthandleren. Jeg havde ikke noget yoghurt, men spædede i stedet op med en rest creme fraiche. Det fungerede rigtig godt, og sammen med sprøde rugsticks fra Netto forsvandt min 'sjusser og chips'-snack som dug for solen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar